Köpvillkor

Laddar...

Köpvillkor NordicaGolf 



  • 1. Om Köpvillkoren
    • 1.1
    • Dessa köpvillkor (”Köpvillkoren”) gäller alla köp som du som konsument gör från www.nordicagolf.se och därtill relaterade hemsidor (”Hemsidan”). Du accepterar Köpvillkoren i samband med att du genomför ett köp på Hemsidan.
    • 1.2
    • Avtal ingås med NG Partners AB (NordicaGolf), organisationsnummer 556695-7261 och adress Staffans väg 6b, 192 78 Sollentuna (”Nordicagolf”, ”oss” eller ”vi”).
    • 1.3
    • Du kan kontakta vår kundservice på info@nordicagolf.se.
  • 2. Beställningar
    • 2.1
    • Avtal om köp träffas mellan dig som kund (konsument eller företagskund) och Nordicagolf när du har fått en leveransbekräftelse  (varorna har skickats) efter att du lagt din beställning. Leveransbekräftelsen betyder att vi accepterat beställningen och att ett bindande avtal om köp har uppstått. 



  • 3. Order- och leveransbekräftelse
    • 3.1
    • När du har slutfört ditt köp får du en automatisk bekräftelse via e-post (”Orderbekräftelse från Nordicagolf”), som bekräftar att vi har tagit emot din beställning. Denna automatiska bekräftelse innebär inte att ett bindande avtal har ingåtts.
    • 3.2
    • Ett bindande avtal ingås först när vi skickar den slutliga leveransbekräftelsen (varorna har skickats) ”Din leverans från Nordicagolf” till den e-postadress du angav när du lade ordern. alternativt att varorna har mottagits om leveransbekräftelse ej kunnat skickas.
    • 3.3
    • Innan du mottar den slutliga leveransbekräftelsen kan din beställning komma att nekas helt eller delvis i på grund av slutförsäljning, om du har lämnat felaktig information till oss i kassan eller om vi misstänker försök till bedrägeri. Vi kommer i sådana fall att meddela dig så snart vi kan.


  • 4. Priser och information
    • 4.1
    • Vid beställning gäller de priser som anges på Hemsidan vid tidpunkten för beställningen. Alla priser inkluderar gällande moms men inkluderar inte eventuella betalnings- och fraktavgifter, som anges separat.
    • 4.2
    • Om det skulle hända att vi anger ett felaktigt pris på en produkt eller om informationen om en produkt som anges på Hemsidan är felaktig kommer vi att kontakta dig så snart som möjligt med det korrekta priset. Vi förbehåller oss rätten att korrigera priset innan en leveransbekräftelse har skickats ut och kommer alltid att kontakta dig som kund i dessa specifika fall.
    • 4.3
    • Om pris eller informationen om en produkt som anges på Hemsidan är felaktig och av den karaktär att du borde ha insett detta, kommer priset eller informationen inte att gälla för köpet även om du fått en leveransbekräftelse. I sådana fall kommer vi att kontakta dig så snart som möjligt.
    • 4.4
    • Bilder på produkter på Hemsidan är endast till för illustration och den faktiska produkten kan variera lite till följd av produktionsomgångar eller förändringar i tillverkningsledet, etc. Vi kan inte heller garantera att alla bilder återger produktens exakta utseende, till exempel på grund av att bildskärmen kan påverka färgåtergivningen.
    •  
  • 5. Betalning
    • 5.1
    • Alla betalningar som görs via hemsidan sker genom Klarna alternativt Paypal.
    • 5.2 Betalningsalternativ Klarna
    • Faktura Betalning, betala inom 30 dagar
    • Betala direkt, betala med Swish, direkt med kort eller via banköverföring. Betalning via bankkonto (pengarna dras inom 1-2 dagar och bekräftas med bank-id) 
    • Delbetalning, dela upp din betalning på 3-36 månader beroende på belopp. 
    • 5.3 Betalningsalternativ Paypal
    • Betala direkt via ditt paypalkonto alternativt med kortbetalning via ditt paypalkonto
    • 5.4
    • Du kommer i samband med att du genomför ett köp hos oss ingå ett separat avtal om betalning med vår betaltjänstleverantör.





  • 6. Frakt och leverans
    • 6.1
    • Vi erbjuder olika leveransalternativ beroende på vilka produkter som ska skickas och vart du bor. De leveransalternativ som vi erbjuder framgår alltid i kassan på Hemsidan. 
    • 6.2
    • För att underlätta leveransen för dig som kund samt för att minimera miljöpåverkan försöker vi alltid att leverera dina produkter i en och samma leverans när det är möjligt.
    • 6.3
    • Om din beställning innehåller flera produkter och någon eller några av produkterna inte finns i lager hos oss eller har längre leveranstid (exempelvis custom fit ordrar) så inväntar vi samtliga produkter innan ditt paket skickas. Om du vill ha snabbare leverans av produkt som finns i lager så uppmanas du att dela upp din beställning i två separata köp.
    • 6.5
    • Du hittar fullständig information om våra leveransalternativ HÄR
    • 6.6
    • Vi försöker att skicka alla orders inom 24 timmar (helgfria vardagar) för lagervaror.  Klubbor och skaft med adapter kan dock ta längre tid då vi bygger/monterar dessa produkter på plats vilket kräver längre hanteringstid. Vi strävar efter att skicka dessa inom 48 timmar. Frakten tar sedan normalt mellan 1-3 dagar beroende på fraktsätt. För ej lagerförda produkter, beställningsprodukter, custom fit produkter direkt från leverantör (exempelvis Cobra, Titleist, TaylorMade, Mizuno och Wilson) eller varor som är slut i lager framgår förväntad leveranstid på produktsidan.
    • 6.7
    • Om en eller flera varor i din beställning är slut och/eller beställningsvaror så inväntar vi dessa innan din leverans skickas som en komplett försändelse. 
    • 6.8
    • Om leveransförsening uppstår meddelar vi dig detta genom e-post. Du som kund har alltid rätt att häva köpet vid leveransförseningar. Vi gör alltid vårt bästa för att fullfölja din beställning. Det kan finnas tillfällen som gör det omöjligt att fullfölja beställningen exempelvis då vår leverantör inte kan fullfölja sitt åtagande till oss. Ersättning utgår inte vid en eventuell leveransförsening.
    • 6.9
    • Det förväntade leveransdatumet anges på Hemsidan och i din automatiska bekräftelse och kan skilja sig åt beroende på vilka produkter och vilket leveransalternativ du väljer. Vi strävar alltid efter att leverera din beställning inom den uppskattade leveranstiden som anges på Hemsidan i din automatiska bekräftelse, men det är inget vi kan garantera.
    • 6.10
    • Vi står för transportrisken från vårt lager till dig (dvs skadad eller bortkommen vara). Du står för risken vid eventuell retur till oss.
    • 6.11
    • Du hittar fullständig information om fraktalternativ och fraktkostnader i kassan
    • Ej uthämtade paket
    • 6.12
    • Du ansvarar för att ta emot eller hämta din leverans i enlighet med vad som framgår av de instruktioner som du får i samband med beställning.
    • 6.13
    • Paket som inte hämtas/tas emot inom den tid som anges på avin kommer att skickas tillbaka till oss. 
    • 6.14
    • Vi har i dessa fall rätt att ta ut en administrativ avgift som motsvarar våra kostnader för hantering och frakt. (150kr + frakt)



  • 7. Ångerrätt och öppet köp
    • 7.1
    • Du har 14 dagars öppet köp enligt gällande lag om om ångerrätt från den dag som du, eller en person på uppdrag av dig, tar emot produkten som du har handlat på Hemsidan.
    • 7.3
    • För vissa produkter gäller inte ångerrätten eller returrätten. Detta gäller för produkter som har anpassats och tillverkats enligt dina anvisningar (byggda klubbor, monterade skaft, individanpassade/custom fit beställningar, bollar med eget tryck/logobollar etc.). På järnset erbjuds dock en 30 dagars prova på garanti, se punk 7.16.
    • Värdeminskning
    • 7.4
    • När du använder din lagstadgade ångerrätt har du rätt att öppna förpackningen och undersöka produkten i den utsträckning som krävs för att bedöma dess karaktär, egenskaper och funktion. Du har rätt att ångra ditt köp mot full återbetalning om du registrerar din retur eller kontaktar oss inom 14 dagar från den dagen du tog emot produkten och returnerar den i originalskick med förpackning.
    • 7.5
    • Om du hanterar produkten i större utsträckning än vad som krävs för att fastställa dess karaktär, egenskaper och funktion har vi rätt att göra ett värdeminskningsavdrag. Ett sådant avdrag görs genom att jämföra produktens värde vid retur jämfört med det ursprungliga värdet vid köpet. För att få full återbetalning rekommenderar vi därför att du skickar tillbaka produkten i originalskick.
    • Hur du ångrar ditt köp
    • 7.6
    • Om du vill ångra ditt köp ska du registrera din retur eller meddela oss inom 14 dagar från den dag som du, eller en person på uppdrag av dig, tar emot eller hämtar din beställning.
    • 7.7
    • Vi har två typer av returer PAKETRETURER och BREVRETURER. Får din retur plats i ett brev går det bra att välja denna typ av retur men krävs det ett större paket för att returnera varan hänvisar vi till paketreturen. Instruktioner för hur de fungerar samt formulär att fylla i finner du under respektive länk nedan.
    •  
    • För reklamation följ instruktionerna för paketretur på sidan för returer>>>
    •  
    • 7.8
    • Efter att du har meddelat oss att du vill returnera ditt köp, behöver du skicka eller lämna tillbaka produkten inom 14 dagar från den dag som du, eller en person på uppdrag av dig, tar emot eller hämtar din beställning. Vår rekommendation är att du skickar tillbaka produkten i samma emballage som du fick den i eftersom du är ansvarig för eventuell skada eller förlust under returfrakten, om skadan eller förlusten orsakats av att du varit vårdslös, till exempel vid emballering av produkten.
    • 7.9
    • Returadress:
      • NG Partners AB
        Staffans Väg 8
        19278 Sollentuna
        Sweden
    • 7.10
    • Du bekostar själv returfrakten. Kostnaden för returfrakten när du valt att returnera via oss kommer att dras av från din återbetalning enligt aktuella fraktpriser. Kontaka kundtjänst om du vill veta vad kostnaden blir.
    • Återbetalning
    • 7.12
    • När du har returnerat ditt köp, kommer vi att genom vår betaltjänstleverantör göra din återbetalning inom 30 dagar. Vi kommer dock inte göra återbetalningen innan vi har fått tillbaka och undersökt produkten. Tänk på att du ansvarar för eventuell skada eller förlust under returfrakten som beror på att du varit vårdslös. 
    • 7.15
    • Återbetalningen sker med samma betalningsmetod som du valde vid köpet, om vi inte kommer överens om något annat.
    • 7.16
    • Prova på garanti
    • 7.16.1
    • För kompletta järnset (ej med custom fitting val) så erbjuder vi en 30 dagars prova på garanti vilket innebär att du kan testa ditt nya järnset i 30 dagar efter köp och returnera om du inte är nöjd. (gäller ej kompletta paketset). Detta gäller ej klubbor där du har gjort custom fitting val. Med custom fit set anses klubbor där du gjort egna val som frångår standard utförande. Återbetalning vid åberopande av 30 dagars spelgaranti så gäller byte till annat set eller återbetalning. För fullständiga villkor rörande “prova på garanti” se länk nedan.

 

                                           Läs mer om vår prova på garanti och fullständiga villkor här >>




  • 8. Reklamation
    • 8.1
    • Om det är något fel på din produkt har du rätt att reklamera den felaktiga produkten i enlighet med den tvingande konsumentskyddslagstiftning som gäller i det land där du vistas. Du har rätt att reklamera ursprungliga fel på produkten som uppkommer inom tre år från produktens avlämnande (ansvarstiden). Du behöver alltid reklamera inom skälig tid från det att du borde ha märkt felet. Din rätt att reklamera upphör efter att ansvarstiden på tre år har passerat.
    • 8.2
    • Om du vill reklamera en produkt kontaktar du vår kundtjänst på info@nordicagolf.se . Har du möjlighet att ta ett kort på produkten så kan detta skynda på hanteringen.
    • 8.3
    • När den reklamerade produkten har bedömts och vi har konstaterat att reklamationen är giltig, kommer vi att ersätta dig enligt gällande lag. Det innebär att felet kommer att avhjälpas eller att vi kommer att byta ut den felaktiga produkten mot en ny. Om ingen av dessa alternativ är möjliga har du istället rätt att kräva ett prisavdrag som motsvarar felet eller häva köpet i enlighet med gällande lag.
    • 8.4
    • Observera att vi har rätt att neka en reklamation om det visar sig att produkten inte är felaktig enligt gällande lag.
    • 8.5
    • I de fall vi behöver få den reklamerade produkten i retur, är vår returadress:
      • NG Partners AB
        Staffans Väg 8
        19278 Sollentuna
        Sweden

 

    • 8.6
    • Om en vara är felaktig eller felexpedierad står vi för frakten. Du kommer då att få en returfraktsedel. För reklamation följ instruktionerna för paketretur på sidan för returer>>>
  • 9. Kampanjer, erbjudanden och priser
    • 9.1
    • Vi kan från tid till annan erbjuda kampanjer, rabattkoder, gåvor och andra erbjudanden (”Erbjudanden”). Sådana Erbjudanden gäller endast under den tid som anges i samband med ett sådant Erbjudande och med de villkor som anges i samband med Erbjudandet. Erbjudanden kan inte kombineras med andra rabatter om det inte uttryckligen framgår. Erbjudanden gäller endast så långt lagret räcker och vi förbehåller oss rätten att avbryta en kampanj i förtid eller att under rådande kampanj justera våra erbjudanden.
    • 9.2
    • Vi förbehåller oss rätten till tryck och felskrivningar i vår marknadsföring och hänvisar till att det alltid är priser uppgivna på Hemsidan som gäller.
    • 9.3
    • Eventuell rabatt gäller vid ett köptillfälle och kan inte föras över på returer, byten, reklamationer eller framtida beställningar
    • 9.4
    • Pris matchning - Om du hittar samma vara till ett lägre pris hos en annan återförsäljare matchar vi det. Se fullständiga villkor här>>
    • Villkor:
    • 9.4.1
    • Vi prismatchar mot samtliga auktoriserade återförsäljare i Skandinavien (ink. likvärdigt frakt alternativ.) 
    • 9.4.2
    • Vi behöver kunna verifiera genom giltigt underlag att varan är äkta, ny, inte ingår i tillfällig kampanj/lagerrensning samt är i exakt samma utförande (modell, storlek, material, färg etc.)
    • 9.4.3
    • Giltigt underlag är exempelvis en direktlänk till annan återförsäljares hemsida som säljer online där det lägre priset framgår. Det kan även vara en vid tillfället giltig offert. Bild på en reklamkampanj, inklippt mail eller liknande gäller inte utan då behöver original mailet vidarebefordras för att kampanjen ska kunna verifieras.
    • 9.4.4
    • Prismatchning gäller endast innan genomfört köp och kan ej åberopas efter genomfört köp. Tänk därför på att alltid kontakta oss innan köpet genomförs om du hittar ett lägre pris.
    • 9.4.5
    • Går ej att kombinera med några andra av våra rabatter, erbjudanden eller kampanjer.



  • 11. Våra skyldigheter
    • 11.1
    • Om det är något fel på din produkt eller om leveransen är försenad, ansvarar vi för skador som du drabbats av med anledning av felet eller förseningen, enligt tvingande konsumentskyddslagstiftning. Vi ansvarar dock bara för skador i den utsträckning som du har vidtagit rimliga åtgärder för att begränsa din skada. Vi ansvarar alltså inte för skador som du hade kunnat undvika genom att vidta rimliga åtgärder.
    • 11.2
    • Vi ansvarar inte för skador som orsakas av oförutsedda omständigheter utanför vår kontroll, t.ex. krig, strejk, pandemi eller naturkatastrofer, som vi inte skäligen kunnat förutse (Force Majeure). Om vi på grund av Force Majeure är förhindrad att fullgöra våra skyldigheter enligt avtalet eller dessa Köpvillkor, har du rätt att frånträda avtalet i enlighet med tvingande konsumenträttslig lagstiftning.
  • 12. Om dessa Köpvillkor
    • 12.1
    • Vi kan komma att ändra dessa Köpvillkor, men de Köpvillkor som du godkände vid tiden för ditt köp gäller alltid för det köpet. Alla ändringar kommer att framgå av senast publicerad version av Köpvillkoren på Hemsidan. Ändringar träder i kraft från det att du har accepterat Köpvillkoren, det vill säga i samband med att du genomför ett nytt köp på Hemsidan.
    • 12.2
    • Det är viktigt för oss att respektera de rättigheter du har som konsument. Eftersom vi är ett företag som har vårt säte i Sverige ska dessa Köpvillkor tolkas och tillämpas enligt svensk lag. Om någon bestämmelse i dessa Köpvillkor skulle anses vara ogiltig eller inte verkställbar av någon behörig domstol, myndighet eller alternativt tvistlösningsorgan, kommer övriga delar av den bestämmelsen och alla andra bestämmelser i dessa Köpvillkor att förbli giltiga och verkställbara till fullo, i enlighet med tillämplig lag. Du har alltid rätt till de tvingande konsumenträttigheter som gäller i det land där du har din vanliga vistelseort. Ingenting i dessa Köpvillkor ska tolkas som en begränsning av sådana rättigheter.
  • 13. Frågor, klagomål och tvist
    • 13.1
    • Du är får gärna kontakta oss om du har några frågor eller klagomål angående din beställning. Du kan enkelt nå oss via de kontaktuppgifter som framgår i början av dessa Köpvillkor.
    • 13.2
    • Vid eventuell tvist med privatpersoner följer vi beslut från alternativa tvistlösningsorgan. För att få tillgång till det alternativa tvistlösningsorganet i Sverige, kan du kontakta Allmänna reklamationsnämnden (ARN), www.ARN.se. Du kan kontakta ARN genom att skicka ett brev till Box 174, 101 23 Stockholm.
    • 13.3
    • Du som privatperson har även möjlighet att klaga via EU:s webbaserade plattform för tvistlösning som du hittar
    • 13.4
    • Oavsett vad som anges ovan kan eventuella tvister också avgöras vid varje behörig domstol i landet där du som kund har din hemvist. Vi följer Allmänna Reklamationsnämnden och Konsumentköplagen vid eventuella tvister.

 

Dessa köpvillkor är uppdaterade och giltiga från och med 2023.03.22



Köpvillkor hos NordicaGolf

 

1.Pris

I priserna ingår moms med 25 %. Vid bekräftad beställning kan priserna endast ändras av omständigheter som NordicaGolf inte råder över, t ex väsentligt ändrade råvarupriser, valutaförändringar eller ändrad moms. Avgift för frakt tillkommer enligt informationen på sidan information om leverans. Inga övriga skatter eller avgifter tillkommer.
 

2.Köp

Vid beställning träffas avtal om köp först när NordicaGolf bekräftat beställningen genom en e-postad orderbekräftelse. Orderbekräftelsen genereras automatiskt av vår databas utan manuell översyn. Vid eventuella felaktigheter i t.ex. angivande av pris, leveranstid etc. förbehåller vi oss rätten att korrigera detta i efterhand. Du kan logga in på ditt konto för att se din order på hemsidan.

Minderåriga (under 18 år) måste ha målsmans godkännande för att handla på www.nordicagolf.se.
 

3.Leveransförsening


Vi försöker att skicka alla orders inom 48 timmar.  Att det inte går snabbare beror på att vi bygger alla golfklubbor från start – monterar skaftet, klubbhuvud samt greppet efter just dina önskemål. Frakten tar sedan mellan 1-2 dagar.

Om leveransförsening uppstår meddelar vi dig detta genom e-post. Du som kund har alltid rätt att häva köpet vid leveransförseningar. Vi gör alltid vårt bästa för att fullfölja din beställning. Det kan finnas tillfällen som gör det omöjligt att fullfölja beställningen exempelvis då vår leverantör inte kan fullfölja sitt åtagande till oss. Ersättning utgår inte vid en eventuell leveransförsening.
 

4.Risker vid transport

Vi står för transportrisken från vårt lager till dig (dvs skadad eller bortkommen vara). Du står för risken vid eventuell retur till oss.
 

5.Återbetalning

Kunden har rätt att återfå pengarna inom 30 dagar om denne häver köpet och företaget mottagit meddelandet inom denna tidsperiod. Om vi företar omleverans eller avhjälpande av felet vid reklamtion ska eventuella fraktkostnader återbetalas inom 30 dagar från den dag vi mottagit den reklamerade varan.
 

6.Betalning

NordicaGolf erbjuder dig tre olika betalningsalternativ. Kortbetalning, fakturabetalning via Klarna samt betalning via PayPal.

Kortbetalning
Du kan betala med kredit eller debitkort från VISA, Mastercard eller American Express hos Nordicagolf.se. Din korttransaktion skickas krypterat genom Klarna, som är vår leverantör av kortbetalningslösningar. Detta gör att du tryggt kan betala utan att vara rädd för att din kortinformation kommer på avvägar. Vid betalning med kort anges kortnummer, kortets giltighetstid, CVC-kod samt för vissa kort även 3D Secure-kod. Kortnummer lagras ej av Nordicagolf efter genomförd transaktion.

Betalning med faktura
Vi använder oss av Klarna faktura i samarbete med Klarna. Om du väljer faktura som betalningsmetod, skickas den till dig på e-post i samband med att beställningen skickas från vårt lager. Du har då 14 dagar på dig att betala fakturan. Om fakturans förfallodatum har passerat utan att Klarna tagit emot någon betalning, skickar det en påminnelsefaktura. På denna tillkommer en påminnelseavgift och eventuell dröjsmålsränta.

7.Garanti

Garanti lämnas i enlighet med konsumentköplagen.
 

8.Ångerrätt och öppet Köp i 14 dagar

Enligt Distans- och hemförsäljningslagen har du som kund rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du har tagit emot varan och utan speciell anledning. Detta förutsatt att produkten och produktförpackningen är i oförändrat skick, dvs oanvänd och ej förstörd eller skadad. Du får inte använda varan men naturligtvis försiktigt undersöka den. NordicaGolf tillämpar Distans- och hemförsäljningslagen. Du som kund står för returfrakten vid åberopande av ångerrätt och öppet köp i 14 dagar. Öppet köp gäller inte för golfskaft där kunden väljer till att få det monterat med adapter och grepp.  

Vid retur följ instruktionerna för returer på sidan för returer>>>

På det belopp som återbetalas har NordicaGolf dock rätt att dra av en summa som motsvarar den värdeminskning jämfört med varans ursprungsvärde om denna värdeminskning beror på att kunden har använt eller begagnat varan i större utsträckning än vad som är nödvändigt för att fastställa egenskaper och funktion.
 

9.Reklamation

Om en vara är felaktig eller felexpedierad står vi för frakten. Du kommer då att få en returfraktsedel. Har du möjlighet att ta ett kort på produkten så kan detta skynda på hanteringen. Reklamationsrätten gäller fel som kan härledas till produktionen av varan och gäller alltså inte normalt slitage eller åldrande av produkt. Emballaget sparas för eventuell reklamation till posten för transportskada. En reklamation skall göras så snart som möjligt efter att felet upptäckts.

För reklamation följ instruktionerna för paketretur på sidan för returer>>>

Vi följer Allmänna Reklamationsnämnden och Konsumentköplagen vid eventuella tvister. Enligt konsumentköplagen har du alltid rätt att reklamera ett fel på en vara du köpt i tre år från köpet.
 

10.Sekretess, säkerhet & personuppgifter

När du lägger din beställning hos oss uppger du dina personuppgifter såsom namn, adress och telefonnummer. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja våra åtagandet gentemot dig. Vi dokumenterar även all kommunikation som vi har med dig via e-post, detta för att tillhandahålla den service som du förväntar dig av oss. NordicaGolf kommer inte att lämna ut dina personuppgifter till tredje part. Om du vill ha vårt nyhetsbrev kommer vi att skicka information och produkterbjudanden till dig via e-post. Detta kan enkelt avbokas via ditt kundkonto eller via kontakt med oss på NordicaGolf. Enligt Personuppgiftslagen har du rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort.
 

11.Cookies

En cookie är en textfil som skickas ifrån en webbsida, t.ex. NordicaGolf till din dator där den lagras antingen i minnet (session cookies) eller som en liten textfil (textbaserade cookies). Cookies används för att lagra inloggningsinformation samt Din kundvagn när du surfar runt hos oss mm. Om din webbläsare är inställd på att inte acceptera cookies kommer du inte ha möjlighet att göra någon beställning på vår sida. Du kan lätt ändra detta under inställningar i din webbläsare. Observera att vi inte använder cookies för att spara personlig information om dig.

Har du övriga frågor gällande villkor & lagar så kan du besöka konsumentverkets hemsida: www.konsumentverket.se
 

12. Ej utlösta paket

Ej utlösta paket debiteras verklig returfraktkostnad +150 SEK för administrativa avgifter.

 

13.Online Dispute Resolution

https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLanguage

 

14. Övrigt

Vi följer Allmänna Reklamationsnämnden och Konsumentköplagen vid eventuella tvister.

Nordicagolf.se är godkänd av Trygg e-handel som ska skapa tydligare, enklare och enhetligare riktlinjer för vad som gäller vid e-handel – både för konsument men även för e-handlaren. Trygg E-handel är en del av Svensk Distanshandel, som med jämna mellanrum kontrollerar de trygg e-handelscertifierade företagen för att garantera att alla lever upp till Trygg E-handels krav.

Vi reserverar oss för eventuella textfel och slutförsäljning utanför vår kontroll.

NG Partners AB. Besöksadress Staffans Väg 6b, 19278 Sollentuna,


Hittade du fortfarande inte det rätta svaret? Vi kan hjälpa dig!