Vanligt förekommande frågor

Orderrellaterade frågor

  • Jag vill ändra något på min order går det?

    - Förutsatt att vi ännu inte har börjat behandla din order går det bra att ändra den. Kontakta oss då via mail eller telefon. 
  • Statusen står som slutförd men jag har ännu inte fått min order?

    - Så fort vi packat din order och hämtning är bokad kommer ordern få statusen slutförd. Detta innebär att paketet är på väg till dig och förhoppningsvis har du det inom 1-2 dagar. 
  • Kan jag komma och hämta min order på plats?

    - Vi skickar ut alla orders och har ingen upphämtning på plats.
  • Jag är osäker på om min order har gått igenom, hur vet jag det?

    - När du slutfört din beställning slussas du till en bekräftelsesida som visar ditt ordernummer, du får också ett bekräftelsemail skickat till den mailadress du uppgav. Detta sker inom någon minut, har du inte fått något mail inom 5 minuter kolla din skräppost så det inte fastnat där.
    Har inget av ovan nämnda saker skett så har inte din order gått igenom. Försök då genomföra den på nytt.
  • Har ni någon fysisk butik där jag kan komma in testa/känna på era produkter?

    - Vi är endast en webbshop och har ingen fysisk butik. Vi erbjuder 30 dagars provspel av de klubbor som vi själva bygger.  Är du inte nöjd kan du inom 30 dagar returnera dem till oss. Läs mer om 30 dagars garantin här-->
  • Hur vet jag om jag har beställt en golfklubba med vänsterfattning?

    - I varukorgen eller i orderbekräftelsen så finns det ett artikelnummer under klubbhuvudet. Står det ett "L" i numret så är det vänsterfattning (se bild nedan). 

Betalning

  • Vilka betalningsalternativ finns?

    På Nordicagolf.se erbjuder vi en rad betalningsmetoder. Följande betalningar är accepterade:

    • VISA
    • Mastercard
    • Klarna Faktura
    • Swish
    • Internetbank - Via Trustly kan du betala direkt via din bank med BankID
    • PayPal

Frakt och leverans

  • Vilka leveransalternativ finns det?

    - Vi erbjuder följande fraktalternativ:

    • Schenker Ombud 99kr (fri frakt på orders över 799kr)
    • Posten 129kr
    • Schenker hemleverans 149kr

    Orders som inte tar så stor plats skickas i brev och frakten styrs då av vikten med start på 29:-
    Vid fri frakt (över 799kr) skickas ordern med det fraktalternativ som vi anser som mest passande.

  • Var går gränsen för att få fraktfri leverans?

    - Vi har fri frakt på alla orders över 799kr

  • Jag har fått ett mail om att min order är skickad och det har gått mer än två dagar men den har ännu inte kommit fram, vad gör jag?

    - I samband med att du har lagt din beställning kommer en order att skapas hos oss. När denna order är packad och färdig för att skickas kommer den att få ett kolli-id (gäller ej brev). När detta sker kommer du att få ett mail skickat till dig med rubriken "Din order # XXXXXXXXX skickas idag - Spåra den här!". Mailet innehåller information om din order samt en länk via vilket du kan följa din order. I normala fall tar leveransen 1-2 dagar men exempelvis felsortering på terminal kan medföra förseningar. För snabbast återkoppling kontakta schenker direkt och ha ditt sändningsnummer tillgängligt (du hittar det i genom att klicka på länken ”klicka här för att spåra ditt paket”). Självklart kan du också höra av dig till oss så hjälper vi dig med att ta reda på vad som hänt ditt paket.
  • Del av beställning saknas

    - Om du mottagit ditt paket, men saknar en del av din beställning utan att ha blivit informerad av oss om detta, vänligen kontakta vår kundtjänst via formuläret nedan eller skicka mail till info@nordicagolf.se, märk mailet med rubriken "SAKNAR VARA".

  • Kan jag hämta upp min beställning hos er på plats?

    - Vi skickar ut alla orders till dig och har tyvärr ingen möjligthet att lämna ut dem på plats. 

Returer

  • Vad har ni för policy gällande returer/återköp?

    - För att läsa mer om vår returpolicy vänligen besök vår sida om returer-->

  • Hur returnerar jag en vara?

    - För att returnera en vara besök vår sida om Returer -->

  • Vad kostar det att returnera en vara?

    - Du som kund står för returfrakten. Priset varierar beroende på vilken speditör du använder. Vi rekommenderar Schenker eller Posten. Vi hämtar inget paket som skickas till terminal. Skickas returen med exempelvis Bussgods måste du som avsändare boka en extra tjänst för utkörning från terminalen. Görs inte detta kommer paketet returneras till dig som avsändare efter 14 dagar.

  • Kan jag lämna tillbaka min vara på plats? 

    - Vi tar inte emot några returer på plats utan hanterar endast returer som skickas in till oss. Läs mer om hur du returnerar en vara på vår sida om Returer-->

Produktrelaterade frågor

  • Vad är det för skillnad på ett vanligt grepp och ett ribbat?

    - Ett ribbat grepp har försetts med en kant/ribba inuti greppet vilket gör att greppet efter montering inte är helt runt utan får en mer oval form. Vissa upplever att ett ribbat grepp ligger bättre i handen.

  • Gör ni justeringar för svingvikten på era klubbor?

    - Nej.

  •  Var hittar jag triminstruktioner för golfskaft?


Hittade du fortfarande inte det rätta svaret? Vi kan hjälpa dig!