Laddar

Behöver du hjälp?

TOPP 5 VANLIGASTE FRÅGORNA

1. Är min order skickad?

Golfklubbor som byggs och skräddarsys av oss skickas inom 48 timmar under helgfria vardagar. Övriga produkter skickas inom 24 timmar under helgfria vardagar. Att det inte går snabbare att skicka golfklubbor beror på att vi bygger allt från start. Monterar skaft, klubbhuvud och grepp efter dina önskemål. Frakten tar mellan 1-2 dagar. Du kan enkelt spåra ditt paket via den länk som du får skickad till din e-post efter att vi skickat din beställning.

Brev

Beställningar som skickas som brev kan ej spåras och du kommer heller inte få någon länk mejlad till dig.

Paket

På fraktbolagens hemsidor kan du spåra och se vart ditt paket befinner sig. Du använder då sändningsnumret/kollinumret som vi skickad dig. Du kan även klicka på länken direkt i mejlet som du fick av oss.

Vid förseningar av frakter kan du direkt kontakta respektive fraktbolag här.

Schenker

www.dbschenker.se
Till Ombud- och Kundsupport: 020-22 00 45
Öppettider: Helgfri Måndag - Fredag, 08.30 - 17.00

Postnord

www.postnord.se
Kundsupport: 0771-33 33 10
Öppettider: Helgfri Måndag - Fredag, 08.00 - 17.00

2. Jag har lagt en order men glömde att beställa några produkter. Kan jag komplettera den?

Nej, efter att du lagt en skarp beställning kan du inte komplettera med fler produkter.

Det beror på att vi har så extremt snabba flöden och ledtider. De flesta beställningar skickas inom 24 timmar eller mindre vilket gör att vi inte har tid att komplettera och lägga till produkter till en redan lagd order.

För att lösa detta måste du då ringa oss omgående alternativt skicka ett mail med rubriken AVBRYT ORDER. Vi kommer då att avbryta din beställning så att du får lägga en ny order.

3. Jag tror att det är något fel på min produkt, hur går jag tillväga?

Vid frågor på någon av dessa produkter ber vi er direkt ta kontakt med respektive leverantör. Detta beror på att leverantören är expert på sin produkt och du kommer troligtvis få bättre hjälp. Skulle problemet finnas kvar efter hjälp får ni kontakta oss.

Garmin kundsupport: 0774 45 20 20
Öppettider: Helgfri Måndag - Fredag, 09.00 - 17.00

För övriga produkter ring eller maila vårt support.

4. Hur vet jag om produkten jag vill beställa finns i lager?

När du är inne på en produkt ser du om varan finns i lager eller inte. Du ser dock inte exakt antal. Det kan vara så om du beställer fler än 1 att du sedan i varukorgen kommer upptäcka att vi inte hade tillräckligt antal av de varor som du beställde. Om det finns restnoterade produkter på din beställning tillsammans med produkter som finns i lager kommer vi först skicka din order när alla varorna kommit in i lagar. Vanligtvis tar detta 1-2 veckor. Skulle det ta längre tid kommer vi meddela dig.

5. Hur returnerar jag en vara?

Enligt lag (2005:59) om distansavtal har du rätt att ångra ditt köp förutsatt att du kontaktar oss inom 14 dagar från det att du hämtat ut ditt paket. Därefter har du ytterligare 14 dagar på dig att returnera varan till oss. Kontaktar oss gör du enklast genom att skicka ett mejl till retur@nordicagolf.se där du uppger ditt beställningsnummer samt följer instruktionerna nedan. Produkten måste vid retur vara i oförändrat skick samt returneras i originalförpackning. Vid byte kan du endast byta till vara/varor av samma värde eller mindre.

Det är du som kund som själv står för returfrakten

Vi har två typer av returer PAKETRETURER och BREVRETURER. Får din retur plats i ett brev går det bra att välja denna typ av retur men krävs det ett större paket för att returnera varan hänvisar vi till paketreturen. Instruktioner för hur de fungerar finner du under respektive rubrik nedan.

Paketreturer:

Ladda ner följande formulär och följ anvisningarna. »Returformulär paket

Brevreturer:

Ladda ner följande formulär och följ anvisningarna. »Returformulär brev

Tänk på att paketera varan väl samt spara kvittot från fraktbolaget där sändningsnumret framgår. Skulle det uppstå problem med returen kan man via kvittot och sändningsnumret spåra eller reklamera tjänsten.

Återbetalning av returnerad vara

En återbetalning av en returnerad vara sker i första hand alltid till det ursprungliga betalsättet, vilket normalt sker inom 10 arbetsdagar från det att vi mottagit och godkänt din retur.

Har du frågor kring en faktura eller delbetalning? Kontakta Klarna.

Kundsupport: 08-120 120 10

Öppettider:
Måndag - Torsdag, 08.00 - 20:00
Fredag, 08:00 - 18:00
Lördag - Söndag, 10:00 - 17:00
Helgdagar, Stängt

Kontakta oss

Kundsupport: 08 30 90 00
Öppettider: Helgfri Måndag - Fredag, 10.00 - 12:00 samt 14:00 - 17:00
E-post: info@nordicagolf.se