Laddar

Vanliga Frågor

Klicka på frågorna nedan för att visa svaren

▼Är det alltid helt exakta mått vad gäller längden på skaft med adapter?

Ja, vi följer alltid standard längd från respektive tillverkare. Vi utgår från deras standard och sedan kapar eller förlänger efter kundens önskemål.

▼Varför kan jag inte lägga till ett specifikt skaft?

Vissa skaft har vi inte på lager och är beställningsvara 1-2 veckor. Om du tillexempel vill välja ett premium skaft som ej finns med i "custom listan" för skaft med adapter så får du istället lägga en order separat för alla komponenter. När du har gjort detta så måste du sedan maila oss till info@nordicagolf.se direkt efter du lagt din order med ordernummer och att du önskar att få det ihopbyggt och ta med eventuella justeringar som önskas.

▼Jag har valt faktura - varför har mitt köp blivit nekat?

När ett fakturaköp genomförs gör Collector en microupplysning av dig som kund för att se om de kan erbjuda den önskade krediten. Ni får då omgående besked om köpet har beviljats eller inte. Om köpet nekas kan ni alltid kontakta Collector kundservice för mer information.

▼Har min order gått igenom?

Förutsatt att du har fyllt i rätt e-postadress när du har lagt en order så skall du få en orderbekräftelse via den mail som du angav vid köptillfället. Vänligen kolla igenom din skräppost då det kan förekomma att den har hamnat där ifall den inte existerar i din inkorg. Kontakta kundservice om du fortfarande inte har fått någon orderbekräftelse så hjälper vi dig vidare.

▼Varför har jag bara fått en del av min beställning?

Det kan hända att vi skickar din order i fler kollin. Både från vårt central lager och även från vårt tredjeparts lager. Så länge du har skrivit in ditt telefonnummer vid beställning så får du alltid en sms-avi när varorna är framme hos ombudet och redo att hämtas upp. Skulle det va så att du bör ha fått allt men fortfarande missar en produkt så ber vi dig kontakta kundservice.

▼ Hur funkar era rabattkoder?

Du använder rabattkoden i kassan. Du ser sedan din rabatt under summeringen för din order i kassan.

▼Kan jag byta en vara jag köpt under en kampanj?

Ja du har rätt enligt distansavtalslagen 14 dagars öppet köp.

▼Var är mitt paket?

När du beställer hos oss får du alltid ett bekräftelse-mail när vi skickar ut dina varor. I detta mail finns en länk och genom att klicka på länken kan du spåra ditt paket. Spårningen aktiveras först när speditören registrerat försändelsen, därför kan det hända att länken inte fungerar precis när bekräftelse-mailet skickas ut. Om du spårar ditt paket och ser att det finns hos ditt ombud, behöver du ej invänta en avi via post/SMS, utan du kan med hjälp av ditt kollinummer som står i spårningslänken, och legitimation, hämta ut ditt paket! Tyvärr är det inte möjligt att i efterhand ändra leveransadress på en order. Observera att det ej går att spåra en order som skickas som brev.

▼Varför har jag inte fått en faktura ännu?

Fakturan är inte skapad om du har valt att köp är gjort mot räntefri delbetalning. Du som Kund får då fakturan först månaden efter köpet gjorts

▼Varför har min beställningsvara int kommit inom 1-2 veckor?

Beställningsvaror har normal tid 1-2 veckor innan dom kommer in i lager. Det kan hända att det blir förseningar med leveransen men vi försöker informera dig som kund så fort en försening uppstår.

▼Jag har lagt & betalt en order men vill ändra en produkt i efterhand

- Förutsatt att vi ännu inte har skickat din order går det bra att ändra den. Kontakta oss då via mail eller telefon.