Laddar

Vanligaste frågorna

Klicka på frågorna nedan för att visa svaren

▼Vad är fraktkostnaden?

▼Vad gör jag om en del av min beställning saknas vid leverans?

▼Hur lång är leveranstiden?

▼Kan jag spåra min leverans?

▼Det har gått mer än två dagar sedan min order skickades men den har ännu inte kommit fram.

Mer information om frakt och leverans

Leveranstider

Vi skickar alla orders inom 48 h (helgfria vardagar). Att det inte går snabbare beror på att vi bygger alla golfklubbor från grunden- monterar skaftet, klubbhuvud samt greppet efter just dina önskemål. Frakten tar sedan normalt mellan 1-2 arbetsdagar. Andra produkter än golfklubbor som t. ex. grepp, skaft och lösa komponenter skickas samma dag eller dagen efter att du har lagt din order. Varor som inte finns i lager (beställningsvaror) har en längre leveranstid (1-2 veckor). Du ser på din orderbekräftelse om din order innehåller beställningsvaror. Orders innehållande beställningsvaror skickas först när ordern är komplett och vi har allt i lager. Du finner information kring aktuell lagerstatus under varje produkt på vår hemsida.

Leveransförsening

Meddelande om eventuella avvikelser från den normala leveranstiden får du i samband med orderbekräftelsen, alternativt i efterhand via separat mail om problemet uppstår efter lagd beställning. Skulle någon av produkterna ni beställt ha en avsevärd längre leveranstid än övriga produkter på er order kan vi i vissa fall dela upp leveransen på beställningen. Ni behöver då aldrig betala mer än den ursprungliga fraktkostnaden.

Fraktskadad vara

Om du skulle upptäcka att en produkt som du beställt är fraktskadad måste du anmäla detta omgående till vår kundtjänst. Det är även viktigt att du påpekar detta hos ombudet när du hämtar ut din beställning. Du skickar då en e-post till vår kundtjänst där du uppger beställningsnummer samt bifogar bilder på både emballage och innehåll. Du måste även spara emballaget ifall vi skulle behöva detta för att gå vidare med anmälan till fraktbolaget. Vi kommer då att sköta om reklamationen till fraktbolaget samt ombesörja nytt utskick av din beställning. Självklart utan någon kostnad för dig.

Felskickad vara

Om du upptäcker att vi skickat dig fel vara anmäler du detta genom att skicka mail till vår kundtjänst. Uppge beställningsnummer samt bifoga bilder på den felaktiga varan i mailet. Vi kommer sedan ordna med ny leverans samt retur av de varor som skickats fel.

Ansvar vid transport

Vi står för transportrisken från vårt lager till dig (dvs vid skadad eller borttappad vara).